הסופה הגדולה • שלג לבן בצפון וגשמי ברכה בכל הארץ

    בנצי לייזרוביץ 1 Comment on הסופה הגדולה • שלג לבן בצפון וגשמי ברכה בכל הארץ
    2:00
    06.05.24
    נתי שולמן No Comments on קמיסר: "ביטבוקסינג? אל תתענגו על וואקלי; זאת לא המטרה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    גשמי ברכה ושלג לבן כיסו מהבוקר את חלקי הארץ השונים, ומתברר כי לאחר תקופה יבשה – ב-24 השעות האחרונות ירדו עשרות מילימטרים של גשם ברחבי הצפון.

    הצהרים דווח כי ירדו בכנרת ירדו 36 מ"מ של גשם, והמפלס עלה בארבעה סנטימטרים מאז אתמול. באזור סובב כנרת ירדו כ-75 מ"מ של גשם במצטבר.

    ברמת הגולן, מלבד השלג, ירדו גם 56 מ"מ גשם. בצפת נמדדו 28 מ"מ ובאזורים הגבוהים החל לרדת בצהריים שלג קל שצפוי להתגבר בשעות הקרובות.

    בנצרת ירדו 50 מ"מ ובחיפה 20 מ"מ גשם מאז אתמול ב-13:00. 55 מ"מ של גשם, בחדרה 30 מ"מ, בתל אביב 25, גדרה 35, באר שבע 22 וערד עם 18 מ"מ.

    הבוקר המשיך השלג לרדת על החרמון ומהנהלת האתר נמסר כי 30 ס"מ הצטברו במפלס התחתון וכ-60 ס"מ במפלס העליון. ולא רק בחרמון, גם בעיר צפת החל לרדת הבוקר שלג וכי עד מחר בערב צפויה לכסות שכבה לבנה של שלג את אזור הצפון – ואולי גם את ירושלים.

    רוחות עזות נישבו במהלך הלילה והיה חשש לשיטפונות ולהצפות במקומות המועדים, בעיר צפת הוחלט אמש לבטל היום את הלימודים במוסדות החינוך.

    מנכ"ל אתר החרמון לירון מילס אמר כי "הכול לבן פה מסביב, אנחנו מקווים שיירד כמה שיותר שלג והצפי הוא גם למחר וייתכן שאפילו ביום ראשון. האתר ייפתח ברגע שיתאפשר".

    לדבריו, "כל הדרכים למקום סגורות. אסור לנסות ולהגיע לכאן", אמר מילס. "צריך לעקוב אחרי ההודעות לגבי המועד שבו האתר יטופל לקראת הגעת מבקרים ולפתיחתו".

    וגם בירושלים, ממתינים לשלג, והעירייה קיימה הערכת מצב לקראת הסופה הצפויה, וקיים סיכוי נמוך שאכן יערם בבירה שלג.

    הטמפרטורות החזויות להיום ולהלילה: קריית שמונה 3-10, קצרין 1-6, צפת 0-5, טבריה 6-13, נצרת 3-7, חיפה 7-12, תל אביב 9-13, ירושלים 1-6, אשקלון 10-13, עין גדי 10-18, באר שבע 7-12, ערד 4-9, מצפה רמון 3-8, אילת 8-17.

    מחר, שבת, עדיין ייתכן שלג קל בפסגות הרי הצפון. גשם מקומי יוסיף לרדת מדי פעם בעיקר במרכז הארץ. בלילה יתחדש הגשם גם בצפון וילווה בסופות רעמים.

    ביום ראשון ימשיך לרדת גשם מקומי בצפון הארץ ומדי פעם גם במרכז. הטמפרטורות יעלו, אך עדיין יהיה קר מהרגיל לעונה. ביום שני תחול עלייה נוספת ובבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ.



    1 תגובות

    מיין תגובות